FOLLOW l DASHBOARD
Introduction♥

Hello candies, welcome to my fanfic. I am Nadhirah from the Candy Meow. Please do respect me, my blog and my works. Do not ever plagarize my works and please do not use any harsh words towards me. Don't be a loser who don't have a life to spare. Have a good life and proud to be the Original you. Thank you for visiting and please do enjoy your stay here.


Older Post♥ | Newer Post♥

Candy Novel Meow.
When my imagination begins...
Biography♥
Know this Candy maker♥

This young writer named as Nurul Nadhirah Amalina. Her age is sixteen and was born on June 25 1995. She lives in Malaysia and currently studies at SMK Bandar Baru Bangi. She is a die hard fan of Pink, Blue, Green, White, Black and purple. She loves to draw Anime cartoons, doodlings, read comics, eating chocolates and plays with cats. She is currently hates copycats, haters, people with pirates hearts and slanderers. She also a Taekwondo student and sometimes she practices her skills alone. She has created some stories 2 years ago and wrote it down in a simple book. She copied her works and paste it in this lovely blog just to share her imaginations with you. Please don not plagarize her works and respect her as a writer.




Love is a nature, and nobody can avoid LOVE♥

Sunday, December 18, 2011 | 5:04 PM | 0 comments


Aku terus-menerus mengetuk pintu dan menjerit meminta tolong. Tetapi, tiada siapa yang jawab. Pasti semua ke padang. Aku sangat takut. Aku perlukan pertolongan. Dada aku mula rasa sakit dan sesak. Kepala aku mula berasa pusing. Aku tersungkur sambil memegang dadaku yang terasa sukar bernafas. Nafas aku mula berasa sesak dan aku terus pengsan di situ dan tiada siapa yang tahu.

Pandanganku sangat gelap. Hanya kegelapan yang menemani. Satu cahaya tiba-tiba memancar ke arahku. Aku melihat Maysha Yuri, kakak kembarku datang padaku.

Maysha Yuri : Mia, kau harus bersemangat ya. Aku akan sentiasa berada bersama kau.

Mia : Maysha ! Kenapa kau tinggalkan aku? Sekarang, takde sapa yang nak lindungi aku. Aku masih macam dulu, lemah. Aku tak boleh dan tak mampu untuk lindungi diri aku.

Maysha Yuri : Mia, aku sayangkan kau. Aku taknak tinggalkan kau. Tapi, aku dah tak mampu bersama kau lagi. Kau mesti berani. Kau ingat lagi kenangan kita dulu?

Maysha datang ke arah aku dan memegang tanganku.

Maysha Yuri : Mia, kau ingat lagi? Waktu kita berumur 7 tahun, kau hilang di sekolah. Aku cari kau kat seluruh tempat tapi tak jumpa. Aku menangis- nangis sebab risau. Rupa-rupanya kau tidur di kelas. Masih ingat tak kenangan tu? Aku rasa macam nak bunuh diri bila kau hilang.

Mia : Ya, aku ingat lagi. Kau menangis-nangis peluk aku. Selama seminggu kau tak lepaskan pandangan dari aku, bila kita kat sekolah.



Mia : Hahh, kau ingat lagi tak kita pergi Townsville dan Mama belikan kita baju baru. Baju kita sama, ada belang kan? Lepastu, kita pakai jam yang Papa belikan di Paris.

Maysha Yuri : Ya, aku ingat ! Waktu tu, jam aku hilang masa aku pergi toilet kan? Aku menangis-nangis sebab takut Papa marah. Hehehe. Oh ya, jam kau pun hilang kan? Tapi, nasib baik lelaki yang kau langgar tu baik hati. Aku lah yang arrange kan perlanggaran kau. Aku pasti jam kau akan selamat di tangan dia.

Mia : Terima kasih Maysha. Tapi, aku tak suka dia tu. Dia selalu sakitkan hati aku.

Maysha : Aku tau. Aku nampak cara kau pandang dia. Tapi, dia lelaki yang baik. Dia juga seorang yang...

Belum Maysha menghabiskan kata-katanya, aku terus memotong percakapannya.



Mia : Aku taknak cakap pasal dia lagi. Maysha, aku nak hidup dengan kau. Aku rindu kenangan kita dulu. Aku nak kau jaga aku macam dulu. Kembali lah pada aku Maysha.

Maysha Yuri : Mia, aku nak sangat perkara tu berlaku. Tapi aku tak mampu. Aku.. Aku.. Kau kena terima benda ni. Tapi aku masih boleh jaga kau dari syurga. Aku sayangkan kau Mia. Aku nak, kau tetap bersemangat ya. Kau kena hadapi Kim Nara tanpa perlu berkasar. Kau jangan menangis di depan dia. Kau mesti berani. Ada orang yang akan sentiasa melindungi kau. Aku melindungi kau melalui diorang. Jadi, kau takkan sunyi. Sekarang, bangun.. Bangun Mia.. Mia..

Telinga aku berdesing terdengar suara seseorang. Seperti ada yang menyuruh aku bangun dari tidur. Aku membuka mataku perlahan-lahan dan aku melihat Jo Minwoo. Dia memegang aku di pangkunya. Di sebelahnya ialah Naeyang yang menangis memegang tanganku.

Jo Minwoo : Mia, bangun Mia. Bangunlah.

Mia : J.. Jo M.. Minwoo? Ahhh.

Naeyang : Mia ! Akhirnya kau sedar jugak. Kami risaukan awak. Awak tak apa-apa?

Mia : ....

Jo Minwoo : Eh, dah lah. Dia masih lemah tu. Kita bawak dia ke bilik rawatan lah.

Naeyang : Ya, betul tu. Kita bawak ke bilik rawatan je.

Jo Kwon : Hah, kalau macam tu, kau angkat la Minwoo. Dah kau pangku dia.

Jo Minwoo : Okey jom.



Jo Minwoo mengangkat aku dan menuju ke bilik rawatan. Aku berasa malu dan ingin segera turun dari tangannya. Tetapi, aku masih lemah untuk bergerak.

. . . . . .

Naeyang : Minwoo, awak dengan Kwon tolong jaga Mia kejap ye. Saya nak call Mama dia.

Jo Minwoo : Ohh okay.

Aku tak mahu Mama tau. Aku terus memegang tangan Naeyang dan menghalangnya. Aku tak mampu bersuara. Aku hanya menggelengkan kepalaku. Mataku terkelip-kelip menagih simpati agar Naeyang tidak menelefon Mama.

Naeyang : Tapi Mia, Mama awak kene tau. Kalau awak sakit lagi macam mana?

Jo Minwoo : Sudahlah, jangan paksa. Mesti dia taknak Mama dia susah hati. Betul kan Mia?

Mia : Mmm.

Naeyang terdiam sebentar dan memegang tanganku.

Naeyang : Mia, macam mana benda ni boleh berlaku? Kenapa awak boleh ada dalam stor tu?

Jo Minwoo : Tadi kami kat padang. Tiba-tiba Suzy dan Hyung Lin datang kat kami. Diorang cakap diorang nampak awak pengsan kat dalam stor. Masa tu diorang nak pergi toilet dan masa tu diorang lalu depan stor. Pakcik garderner tu bukak je, terus diorang jerit sebab terkejut nampak awak. Macam mana awak boleh pengsan dalam stor?

Mia : Sa.. Saya dibuli oleh Kim Nara. Di.. Diorang kurung sa..Saya. Saya rasa sesak nafas dan te.. Terus pengsan.

Jo Kwon : Ape?! Pompuan tak guna tu lagi? Memang tak guna betul la betina tu. Kalau aku lah, aku belasah bagi mampus !

Jo Minwoo : Sabar Kwon. Kau ni over apehal? Kim Nara tu memang dah melampau. Kita kena buat laporan Mia.

Naeyang : Betul tu. Kita buat laporan polis pun boleh Mia. Benda ni tak boleh dibiarkan. Dia dah melampau !

Mia : Ta.. Takpe. Saya o.. Okay. Saya akan hadapi benda ni. Saya dah buat keputusan untuk hadapi dengan berani.

Jo Minwoo : Kalau macam tu, kita hadapi sama-sama. Awak jangan takut. Awak ada saya, Naeyang dan Jo Kwon. Kita akan hadapi bersama sebab kami akan jaga awak selalu.

Mereka memegang tanganku dan mereka telah meyakinkan aku. Aku berasa gembira dan tersenyum gembira. Aku gembira dan bahagia kerana diberi kawan-kawan yang baik. Betul kata Maysha. Dia akan jaga aku melalui mereka. Terima kasih Maysha, kau telah meyakinkan aku. Aku akan cuba untuk berani.



Bersambung...

Labels:



From your Royal Princess Eiramelyna.