FOLLOW l DASHBOARD
Introduction♥

Hello candies, welcome to my fanfic. I am Nadhirah from the Candy Meow. Please do respect me, my blog and my works. Do not ever plagarize my works and please do not use any harsh words towards me. Don't be a loser who don't have a life to spare. Have a good life and proud to be the Original you. Thank you for visiting and please do enjoy your stay here.


Older Post♥ | Newer Post♥

Candy Novel Meow.
When my imagination begins...
Biography♥
Know this Candy maker♥

This young writer named as Nurul Nadhirah Amalina. Her age is sixteen and was born on June 25 1995. She lives in Malaysia and currently studies at SMK Bandar Baru Bangi. She is a die hard fan of Pink, Blue, Green, White, Black and purple. She loves to draw Anime cartoons, doodlings, read comics, eating chocolates and plays with cats. She is currently hates copycats, haters, people with pirates hearts and slanderers. She also a Taekwondo student and sometimes she practices her skills alone. She has created some stories 2 years ago and wrote it down in a simple book. She copied her works and paste it in this lovely blog just to share her imaginations with you. Please don not plagarize her works and respect her as a writer.




Love is a nature, and nobody can avoid LOVE♥

Saturday, December 24, 2011 | 6:34 PM | 0 comments


Aku sudah bersedia. Ambilah aku Tuhan, jika ini takdirku. Titisan air mataku akn menjadi yang terakhir diatas muka bumi ini. Terima kasih kawan-kawanku kerana sentiasa berada bersamaku. Terima kasih Mama, Papa. Maafkan Mia. Aku bersedia. Ambilah aku !

Kakiku sudah mula melangkah terus kehadapan dengan perlahan. Tiba-tiba Jo Minwoo menumbuk Kim dan diikuti oleh Jo Kwon yang juga menumbuk perut Hyun Gyun. Seterusnya mereka berdua maju kehadapan dan melawan Lee Junho bersama.

Kim Nara terkejut melihat keberanian Minwoo dan Kwon untuk menolongku. Kim Nara dengan marahnya terus menolakku. Aku menjerit dan Minwoo menangkap aku dari belakang. Jaynah juga melepaskan Naeyang akibat terkejut. Aku dan Jo Minwoo tersungkur dibawah. Jo Minwoo terus memelukku dengan erat. Aku hanya sempat melihat mukanya dan aku terus pengsan di pangkuannya.

Kim Nara dan Lee Junho beserta kawan-kawan mereka melarikan diri apabila loceng sekolha berbunyi yang menandakan waktu kelas mahu bermula. Jo Minwoo resah melihat keadaan aku yang tidak sedarkan diri. Naeyang dan Jo Kwon menghampiri aku dan mengusap kepalaku.

. . . . . .



Aku tersedar dari pengsan dan aku dapati aku sedang berada di hospital. Aku membuka mataku perlahan-lahan dan melihat Minwoo sedang tidur disebelahku sambil memegang tanganku. Aku menggerakkan diriku untuk bangun dari katil. Minwoo terjaga dari tidur dan melihat aku sedang ingin bangun.

Jo Minwoo : Mia, awak dah bangun? Lega hati saya melihat awak dah sedar. Awak tak boleh banyak bergerak sebab badan awak masih lemah.

Mia : Saya nak balik. Mama dan Papa mesti risaukan saya.

Naeyang : Eh, Mia, awak dah bangun? Kenapa ni?

Mia : Naeyang, saya nak balik. Mama dan Papa..

Naeyang : Ohh, Mama dan Papa awak ya. Saya bagi tau diornag yang kita berempat ke rumah Minwoo untuk siapkan projek. Mereka minta saya jagakan awak. Awak jangan risau ya. Awak rehat dulu, Sekarang baru pukul 2 petang. Nanti kami akan tanya kat doktor, awak boleh balik harini tak.

Jo Kwon : Betul tu Mia, awak lemah lagi. Baik awak rehat. Kalau tak, Mama dan Papa awak tengok awak sakit lepastu awak tak dibenarkan ke sekolah lagi.

Mia : ..... Tsk.. Tsk.. Saya ni selalu menyusahkan awak semua. Dari kecik sampai sekarang, saya asyik susahkan orang je. Dulu, Maysha terpaksa jaga saya siang malam. Mama dan Papa juga terpaksa berbanting tulang untuk jaga saya. Sekarang, awak bertiga. Hidup saya ni asyik menyusahkan ornag je. Kenapa awak tak biarkan saya jatuh tadi?! Kenapa?!


Minwoo lantas memeluku dan menenangkan aku. Dia memelukku dengan sangat erat.

Jo Minwoo : Mia, awak jangan cakap macam tu lagi ya. Awak tak pernah susahkan kami atau sesapa pun. Kami sayangkan awak Mia. Sebab tu kami tolong awak. Awak jangan nangis lagi ya.

Aku benar-benar berasa tenang apabila bersama mereka. Mereka sahabatku yang baik. Aku sangat gembira kerana diberi kawan-kawan seperti mereka.

. . . . . .

Naeyang menyuapkan bubur nasi untukku. Minwoo dan Jo kwon keluar untuk berjumpa doktor.

Jo Minwoo : Doktor, keadaan Mia macam mana ya? Dia boleh balik kan?

Doktor : Ya, dia sudah boleh balik. Sepatutnya saya berasa lebih baik dia ditahan disini untuk mendapatkan rawatan yang lebih efektif. Tetapi, awak dah minta untuk membenarkan dia balik, jadi saya benarkan. Saya juga ada syaratnya.

Kwon : Ada syarat pulak? Hahaha. Macam bisnes je.

Jo Minwoo : Ishh kau ni. Apa syaratnya doktor?

Doktor : Baiklah, kesihatan Mia perlu dijaga dengan rapi. Radangnya agak teruk jika tidak dijaga, ia akan parah. Apabila parah, dia akan memerlukan bantuan pernafasan dalam jangka masa yang lama.

Jo Minwoo : Emm, doktor. Teruk sangat ke Mia ni? Kenapa doktor sebut rawatan efektif la, radang la.

Doktor : Awak kan kawan dia. Takkan taktau penyakit dia. Habis, macam mana awak boleh bawa dia kesini?

Jo Kwon : Dia tak pernah sebut pasal penyakit pun. Tadi pun dia hampir kene.. Buwmuh.

Jo Minwoo : Err, teruskan doktor. Kwon !!

Jo Kwon : Apa kau ni Minwoo? Takpayah la tutup mulut aku. Huhh.

Doktor : Dia mempunyai 3 jenis penyakit. Kerosakan ginjal, radang paru-paru dan Jantung berlubang. Penyakitnya sangat serius dan memerlukan pengawasan ketat.

Jo Minwoo : Err, ya. Terima kasih doktor.

. . . . . .

Jo Kwon : Hello. Mia ! Awak dah boleh balik tau. Tadi saya dan Minwoo tanya doktor. Doktor kasi awak balik.

Naeyang : Yeke? Wahhh. Baguslah !

Mia : Terima kasih Minwoo, Kwon.

Jo Kwon : Sama-sama Mia. Hehehe. Eh, awak dah makan?

Mia : Dah, terima kasih. Minwoo, kenapa awak senyap dan berdiri je? Duduklah.

Jo Minwoo : Emm, Mia. Kenapa awak rahsiakan tentang penyakit awak daripada kami?

Mia : Apa? Jadi awak dah tau. Saya.. Saya taknak dapat layanan istimewa dari orang lain hanya kerana saya sakit. Saya nak dilayan seperti biasa. Maafkan saya semua. Saya cuma.. Saya..

Jo Minwoo Sekali lagi memelukku tanpa aku dapat menghabiskan kata-kata ku. Aku menangis dan aku berasa lega setelah dipeluk oleh Minwoo.

Jo Minwoo : Mia. Sudahlah. Asalkan awak selamat. Kami akan jaga awak dengan lebih lagi selepas ni. Dan awak jangan menolak perhatian kami ya.

Mia : Terima kasih semua. Terima kasih.

. . . . . .

Aku dihantar pulang oleh kawan-kawan ku. Apabila Mama membuka pintu, aku terus memeluk Mama dengan erat. Aku juga menangis ketika memeluk.

Mama : Mia, kenapa ni? Mia sakit ke?

Mia : Tak Ma. Mia okay. Mia minta maaf sebab lambat balik. Tapi Mia terpaksa siapkan projek tu. Maafkan Mia kalau Mama risau sebab Mia.

Mama : Takpelah Mia. Asalkan Mia tak apa-apa. Selagi Mia bersama kawan-kawan Mia ni, Mama takkan risau sangat. Terima kasih ya Naeyang, Minwoo dan Kwon sebab jaga anak makcik.

Naeyang : Sama-sama makcik. Mia ni kawan kami. tentu kami jaga dia.

Jo Kwon : Ya makcik. Betul tu. Hehehe. Lagipun, tadi yang banyak tolong, si Minwoo ni. Dia lah yang be..

Jo Minwoo : Err, beri tunjuk ajar kat diornag. Hehehe.

Mama : Ohh, baguslah. Tapi, kenapa kamu tutup mulut Kwon tu? Kesian dia. Hahaha.

Jo Minwoo : Err, dia ni memang banyak cakap makcik. Hehehe. Saja tutup supaya senyap. Emm, kami balim dulu ya makcik, Mia. Selamat tinggal, jumpa lagi ya.

Mama : Ya, jumpa lagi. Jaga diri dan terima kasih ya.

Apabila mereka berpusing ke belakang untuk pulang, aku menyuruh mereka tunggu. Aku berlari anak lalu mencium pipi Minwoo. Itu adalah ciuman terima kasihku kepada Minwoo kerana telah banyak membantu aku. Setelah mencium, aku berlari anak semula ke arah Mama dan terus masuk. Minwoo hanya kaku terdiam apabila dicium.

Naeyang : Wahhh !!

Jo Kwon : Woi ! Termenung ape tu? Hahahha. Gila lah. Mia cium kau Minwoo. Suka la tu ! Hehehhe.

Naeyang : Hahahha.

Jo Minwoo : Be.. Betul ke Mia baru je cium aku tadi Kwon? Atau kau yang cium Kwon?

Jo Kwon : Woi ! Ape aku pulak yang cium? Kau ingat aku gay ke? Hahahah. Betul la.

Naeyang : Apa la Minwoo ni. Betul la Mia yang cium. Hehehhe. Eh, jom hantar saya ke sebelah jap. Takut la.

Jo Minwoo : Ke sebelah ni? Awak bersebelahan dengan Mia ke?

Naeyang : yela Minwoo. Mamai ke? Kan saya dah Bagitahu rumah saya. Hahaha.

Kwon : Ish ish Minwoo. Baru kene cium kat pipi, dah lupa. Kalau kene cium mulut, lupa ingatan kot HAHAHA.

. . . . . .

Mia : Mama, Mia naik dulu ya. Mia nak berehat.

Mama : Mia, tunggu kejap.

Mia : Ada apa Mama?

Mama : Mia sukakan Minwoo ke? Atau, Mia couple dengan Minwoo?

Bersambung...

Labels:



From your Royal Princess Eiramelyna.