FOLLOW l DASHBOARD
Introduction♥

Hello candies, welcome to my fanfic. I am Nadhirah from the Candy Meow. Please do respect me, my blog and my works. Do not ever plagarize my works and please do not use any harsh words towards me. Don't be a loser who don't have a life to spare. Have a good life and proud to be the Original you. Thank you for visiting and please do enjoy your stay here.


Older Post♥ | Newer Post♥

Candy Novel Meow.
When my imagination begins...
Biography♥
Know this Candy maker♥

This young writer named as Nurul Nadhirah Amalina. Her age is sixteen and was born on June 25 1995. She lives in Malaysia and currently studies at SMK Bandar Baru Bangi. She is a die hard fan of Pink, Blue, Green, White, Black and purple. She loves to draw Anime cartoons, doodlings, read comics, eating chocolates and plays with cats. She is currently hates copycats, haters, people with pirates hearts and slanderers. She also a Taekwondo student and sometimes she practices her skills alone. She has created some stories 2 years ago and wrote it down in a simple book. She copied her works and paste it in this lovely blog just to share her imaginations with you. Please don not plagarize her works and respect her as a writer.




Love is a nature, and nobody can avoid LOVE♥

Friday, December 16, 2011 | 1:23 PM | 0 comments


Jantungku berdegup semasa bercakap dengannya. Mengapa dengan aku? Kenapa jantung aku begini? Adakah penyakitku yang menyebabkan rasa itu? Tetapi, aku berasa gembira setelah bercakap dengannya.

. . . . . .

Mama : Mia, kenapa ni? Tersengih je. Ada sesuatu yang gembira ke, berlaku?

Mia : Eh, takde lah Mama. Mia seronok di sekolah ni. Mama, cikgu Kimia suruh beli buku latihan esok.

Mama : Yeke, baguslah. Tapi Mia kene jaga kesihatan selalu ya. Baiklah, nanti Mama beri Mia duit. Jom balik. Atau Mia nak duduk di sekolah? Hahhaa.

Mia : Heheh, taklah. Jom.

Aku tersenyum dan jantungku tetap berdebar laju setelah bercakap dengan Lee Junho. Adakah aku.. Ahh, tak mungkin. Ini cuma perasaan aku sahaja. Aku ke sekolah bukan untuk bercinta, aku ke sekolah untuk belajar. Ya ! Aku harus bersemangat !

. . . . .

Aku langsung tak boleh lelapkan mataku pada malam ini. Dalam fikiranku, aku terbayangkan Lee Junho. Mengapa aku begini? Bagaimana aku nak lupakan dia? Sedang aku fikirkan Lee Junho, tiba-tiba handphone aku berbunyi. Ianya nombor yang aku tak kenali. Aku menjawab panggilan itu.

Mia : Hello, siapa disana?

Lee Junho : Hello, Mia ke ni? Ini Lee Junho.

Mia : Err, ya. I.. Ini Mia Hyuna. Macam mana awak dapat nombor saya? Kenapa awak call?

Lee Junho : Woaa. Sabar si cantik. Saya dapat nombor awak dari Naeyang. Jangan marah dia, sebab saya yang paksa. Maaf kalau awak tak suka. Saya call untuk tanya, awak tak apa-apa? Tentang kejadian tadi, mungkin awak masih terkejut.

Mia : ....

Lee Junho : Hello? Mia.. Awak masih di situ?

Mia : Err, ya. Saya masih disini. Emm, saya tak apa-apa. Memang saya masih terkejut tapi, saya dah okey. Terima kasih sekali lagi Lee. Diatas bantuan awak tadi. Kalau tak, tentu saya dihukum diatas perkara yang saya tak buat. Kamsahamnida.

Lee Junho : Eh, awak berbahasa Korea? Pandai pula. Sama-sama. Saya senang dapat tolong orang yang baik macam awak.

Mia : Hehehe, saya cuma pandai sikit-sikit saja. Emm..

Lee Junho : Takpe, awak practice la ya. Nanti saya boleh ajar awak. Oh ya, awak tak tidur lagi ke?

Mia : Terima kasih. Orang Korea baik-baik belaka. Saya nak tidur lah ni. Emm, selamat malam.

Lee Junho : yeke? maaf saya ganggu. Selamat malam, cantik. Mimpi indah. Jumpa esok ya.

Aku letakkan telefon dan aku dapat rasakan jantungku berdegup dengan laju sekali. Setelah minum susu, aku terus lelapkan mata. Kali ini, mataku boleh dilelap sehingga lena.


. . . . . .

Keesokan hari, aku dihantar oleh Mama kerana Papa harus ke pejabat lebih awal. Semasa berjalan, aku ternampak Lee Junho. Aku senyum padanya dan dia membalas senyumanku, Aku sangat gembira dan kemudian Jo Minwoo menepuk bahuku. Aku sangat menyampah dengan Minwoo kerana dia sering ada disisi aku pada saat aku tak mahu dia disini. Aku menjeling lalu beredar. Menyibuk !

Di kelas, aku mencari Kim Nara untuk meminta maaf diatas apa yang terjadi. Aku bertanya dimana Kim Nara pada Naeyang.

Mia : Naeyang, dimana Kim Nara? Dia tak datang ke?

Naeyang : Ohh, awak taktau ke? Dia dan Jaynah digantung persekolahan mereka selama dua minggu.

Mia : Apa? Betul ke?

Jo Minwoo : Betul la. Ketinggalan zaman ke? Hahahah.

Mia : Dia ni lagi. Menyibuk betul ! Huh !!

Jo Minwoo : Apa? Awak cakap sesuatu ke?

Mia : Err, takdelah. Yeke? Kesian mereka. Saya rasa serba salah pulak.

Jo Minwoo : Elehh, Serba salah pulak. Semalam nangis. Relax la. Memang patut pun diorang digantung. Jahat !

Mia : Hisshhh ! Sudahlah Minwoo, baik awak duduk tempat awak.

Jo Minwoo pun kembali ke tempatnya. Aku sangat geram bila bercakap dengan dia. Naeyang pun bertanya,

Naeyang : Mia, kenapa awak marah Minwoo? Hahaha.

Mia : Taklah. Saya geram dengan sikap dia tu. Selalu sakitkan hati saya. Huh !

Naeyang : Hahaha, biasalah dia tu. Minwoo memang macam tu. Dia suka bergurau. Tapi dia tu baik hati. Saya dulu, menyampah jugak. Tapi lama-lama, saya rasa beruntung jadi kawan dia. Percayalah, awak juga akan suka.

Mia : Hmm..

Geli aku rasa bila Naeyang berkata bergitu tentang Minwoo. Tetapi, aku masih rasa bersalah kerana Kim Nara dan Jaynah digantung persekolahan mereka.


. . . . . .

Dua minggu telah berlalu. Hari ini Kim Nara dan Jaynah datang semula ke sekolah. Aku berharap mereka berubah dan tidak lagi berbuat perkara yang tidak baik. Semasa di dalam kelas, hanya aku seornag sahaja disitu kerana aku datang awal. Tiba-tiba Kim Nara, Jaynah dan Jessica masuk ke kelas. Jessica juga salah seorang dari ahli kumpulannya. Tetapi Jessica belajar di kelas Mawar Putih. Mereka datang mendekati aku. Aku ketakutan dan tundukkan kepalaku.

Kim Nara : Hei, indah ke kehidupan kau disini selama aku takde? Humphh !

Jaynah : Ya, pastilah. Tentu dia bahagia sebab takde orang kacau. Kan?!

Jessica : Hoi ! Disebabkan kau, aku takde kawan selama dua minggu ! Pembawa malang !

Kim Nara : Cukup ! Dengar sini Mia Hyuna yang terhormat. Kebahagiaan kau disini dah tamat. Hidup kau akan aku jadikan umpama di neraka. Takde siapa yang pernah membuat aku dimarah, dihukum. Apatah lagi digantung sekolah ! Tapi kau.. Kau akan sengsara Mia ! Tunggu lah. Jom semua.

Kenapa mereka kata begitu? Apakah mereka serius dengan apa yang dikatakan? Bagaimanakah nasibku? Kenapa jadi begini?

. . . . . .

Naeyang : Mia, jom ke padang. Sekarang waktu Jasmani. Kita main badminton nak?

Jo Kwon : Asyik badminton je. Jom la main basketball pulak.

Naeyang : Awak ni Jo Kwon, sibuk je. Sejak bila awak main dengan kitorang?

Jo Minwoo : Ala, sekali-sekala. Ahh, tak kisahlah main apa pun. Jom la cepat.

Mia : Hahaha, jom lah. Tak kisah lah main apa pun.

Pelajar kelas Mawar Putih : Mia Hyuna ye? Cikgu Hyung Sai nak jumpa awak di stor alat sekolah. Katanya penting.

Mia : Yeke? Ohh, baik. Naeyang, Jo Kwon dan Minwoo, awak semua pergi lah dulu. Nanti saya datang.

Aku pun pergi ke arah stor. Aku masuk dan aku lihat stor itu gelap dan sunyi. Tiba-tiba pintu ditutup. Rupa-rupanya aku dikunci oleh Kim Nara dan rakan-rakannya. Aku mengetuk pintu dan memintak agar pintu itu dibuka. Aku sangat takut akan kegelapan.

Mia : Heii ! Siapa diluar? Tolonglah buka ! Tolong lah.. Saya taku gelap. Tolong..

Kim Nara : Hahahaha. Rasakan ini Mia. Kau yang membuatkan aku marah dan kau ternyata rapat dengan Lee Junho selama aku takde. Berani kau ya. Aku dah cakap, kau akan jadi seperti di neraka. Hahahah. Selamat tinggal Mia.

Mia : Kim ! Tolong buka. Saya janji takkan kacau Lee Junho lagi. Tolonglaahh. Hentikan semua ini ! Tolooongg.. Kim?!!



Aku terus-menerus mengetuk pintu dan menjerit meminta tolong. Tetapi, tiada siapa yang jawab. Pasti semua ke padang. Aku sangat takut. Aku perlukan pertolongan. Dada aku mula rasa sakit dan sesak. Kepala aku mula berasa pusing. Aku tersungkur sambil memegang dadaku yang terasa sukar bernafas. Nafas aku mula berasa sesak dan aku terus pengsan di situ dan tiada siapa yang tahu.

Bersambung...

Labels:



From your Royal Princess Eiramelyna.