FOLLOW l DASHBOARD
Introduction♥

Hello candies, welcome to my fanfic. I am Nadhirah from the Candy Meow. Please do respect me, my blog and my works. Do not ever plagarize my works and please do not use any harsh words towards me. Don't be a loser who don't have a life to spare. Have a good life and proud to be the Original you. Thank you for visiting and please do enjoy your stay here.


Older Post♥ | Newer Post♥

Candy Novel Meow.
When my imagination begins...
Biography♥
Know this Candy maker♥

This young writer named as Nurul Nadhirah Amalina. Her age is sixteen and was born on June 25 1995. She lives in Malaysia and currently studies at SMK Bandar Baru Bangi. She is a die hard fan of Pink, Blue, Green, White, Black and purple. She loves to draw Anime cartoons, doodlings, read comics, eating chocolates and plays with cats. She is currently hates copycats, haters, people with pirates hearts and slanderers. She also a Taekwondo student and sometimes she practices her skills alone. She has created some stories 2 years ago and wrote it down in a simple book. She copied her works and paste it in this lovely blog just to share her imaginations with you. Please don not plagarize her works and respect her as a writer.




Love is a nature, and nobody can avoid LOVE♥

Thursday, December 15, 2011 | 10:43 PM | 0 comments


Semua pelajar memandang aku dengan pandangan yang serius. Aku hanya mampu menangis dan aku sangat ketakutan. Aku bukan pencuri ! Aku menangis teresak-esak dan mereka tetap menyalahkan aku.

Kim Nara : Apa kata, kita selongkar beg Mia. Untuk buktikan sama ada dia tipu atau tak.

Cikgu Kimia : ya, bagus idea awak tu.

Mereka datang padaku dan Kim Nara merampas beg aku. Dia terus keluarkan barang-barang dari beg aku. Tiba-tiba, handphone itu keluar. Semua orang sangat terkejut. Kim Nara mengambil handphone itu dan berkata,

Kim Nara : Betul kan, apa saya kata. Dia menggunakan muka nerd dia tu dan mencuri. Dasar pencuri dan penipu besar ! Kau ni memang tak berguna ! baru dua hari sekolah disini, dah buat hal.

Jo Minwoo : Tunggu !! Kim Nara penipu. Dari tadi, Mia berada bersama saya, Naeyang, Jo Kwon dan Jenny. Dia tak kemana-mana pun.

Naeyang : Betul tu ! Saya saksi.

Cikgu Kimia : Sudah ! Mia Hyuna, sebaiknya kita selesaikan di pejabat Pengetua Jasmine. Kim Nara, Mia, dan saksi-saksi yang ada, Mari ikut saya.

. . . . . .

Pengetua Jasmine : Mia Hyuna, benarkah berita ini?

Kim Nara : Ya puan ! Dia yang curi.

Pengetua Jasmine : Diam ! Saya tanya Mia. Bukan awak Kim.

Mia : Tidak puan. saya bukan pencuri. Saya tak pernah sentuh beg Kim. Saya tak tahu beg dia pun. Saya taktau macam mana barang tu boleh ada dalam beh saya. Percayalah pada saya puan. Saya bukan bodoh untuk lakukan perkara ini. Walhal, saya baru dua hari berada disini.

Naeyang : Maaf puan, saya saksinya. Mia bersama saya sepanjang masa.

Jo Minwoo : Ya, betul tu. begitu juga dengan saya dan Jo Kwon.

Kim Nara : Hei, mana mungkin ! Habis? Macam mana handphone tu boleh ada dalam beg dia? Takkan magic kot? Dasar penipu besar korang ni ! Terus terang sajalah !


. . . . . .

Semasa kami berbincang, tiba-tiba pintu pejabat diketuk. Dan Lee Junho masuk.

Lee Junho : Maaf puan Pengetua. Saya ingin memberitahu bahawa saya juga saksi kepada Mia. Saya ekori Mia dari dia keluar kelas sehingga ke tandas. Dia tidak berhenti di meja Kim tetapi Kim sendiri yang masuk ke kelas dan masukkan barang itu ke dalam beg Mia. Saya dapat berita ini dari mata-mata saya puan. Mia Hyuna tak bersalah.

Pengetua Jasmine : Baiklah. Keterangan sudah didengarkan. Kim Nara, awak dan Jaynah diminta tunggu. Yang lain, sila kembali ke kelas. Mia Hyuna, awak jangan fikir lagi masalah ini. Serahkan pada saya.

Aku berasa lega dan aku berjalan pulang ke kelas. Kim Nara dan Jaynah kelihatan seperti orang yang ketakutan. Aku sangat gembira dan rasa terhutang budi dengan Lee Junho.

. . . . . .

Setelah selesai hari persekolahan, aku menunggu Lee Junho di hadapan kelasnya. Dia keluar dan senyum padaku.

Mia : Lee, saya nak berterima kasih pada awak di atas pertolongan awak tadi. Maafkan saya kerana tidak melayan awak. Terima kasih.

Lee Junho : Hahaha, takpa. Saya faham. Sama- sama Mia. Saya tau awak tak bersalah. Maafkan saya kerana tergesa-gesa menyatakan perasaan saya pada awak.

Mia : Takpe, saya juga faham. Maaf, saya harus pergi. Mama saya dah tunggu. Jumpa lagi.

Jantungku berdegup semasa bercakap dengannya. Mengapa dengan aku? Kenapa jantung aku begini? Adakah penyakitku yang menyebabkan rasa itu? Tetapi, aku berasa gembira setelah bercakap dengannya.

Bersambung...

Labels:



From your Royal Princess Eiramelyna.